مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی کارشناسی مخالفت خود را با مصوبه کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از ۲۴ به ۳۰ سال اعلام کرده است. این گزارش افزایش سن ورودی را غیرکارشناسی دانسته و آن را مغایر با رویکرد تربیت معلم میداند.
در این گزارش، هشت دلیل برای مخالفت با این مصوبه بیان شده است:
1) یکسانانگاری تربیت معلم با استخدام
2) نادیدهگرفتن جو فرهنگی و جامعه همسالان
3) ابهام در گزینش از طیف سنی گسترده
4) ناقصی مطالعات تطبیقی
5) بیتوجهی به میانگین سنی جمعیت ایران
6) بیاثر بودن افزایش سن بر پذیرش
7) غفلت از اصلاحات اساسی در نظام جذب و گزینش
8) پایانناپذیری مطالبات اجتماعی برای افزایش سن
این مرکز با تأکید بر حفظ رویکرد تربیت معلم و توجه به کارآمدی فرآیند گزینش، از اتخاذ سیاستی که موجب بالا رفتن سقف سنی ورودی و ایجاد تفاوتهای ناهمگون در بین داوطلبان شود خودداری میکند و خواستار مطالعات دقیقتر و هماهنگی بیشتر با نیازهای آموزشی کشور در بلندمدت است.
اگر به دنبال منابع معتبر و گسترده برای آمادگی آزمونهای استخدامی هستید، با بهرهگیری از سوالات تمرینی استاندارد و تحلیل هوشمند عملکرد، میتوانید به راحتی نقاط ضعف خود را شناسایی و برای موفقیت در آزمونها برنامهریزی دقیقی انجام دهید. منابع آموزشی معتبر و رویکردهای هوشمند میتوانند مسیر موفقیت شما را هموارتر کنند.