تهران- معاون وزیر کشور در یک نشست خبری با اشاره به افزایش قیمت قیر و تأثیر آن بر پروژههای راهسازی، توضیح داد اگر بخواهیم راههای خاکی کشور را با آسفالت مناسب پوشش دهیم، با وجود تغییرات قیمت قیر، اجرای این طرحها با چالشهای جدی روبهرو خواهد شد و زمان اجرای آنها ممکن است به حدود 65 تا 70 سال برسد. این اظهارات در شرایطی مطرح میشود که مسئولان از نیازهای سرمایهای و تأمین مواد اولیه برای توسعه شبکه جادهای کشور خبر میدهند.
وی افزود که در چنین شرایطی، برنامهریزی دقیقتر، مدیریت بهینه مواد اولیه و استفاده از فناوریهای نوین در ساخت و نگهداری جادهها از ضروریتهای امروز است تا بتوان اولویتهای توسعهای را به شکل بهتری محقق کرد و ایمنی رانندگان را حفظ کرد. مسئولان مربوطه تأکید کردند که افزایش هزینهها و محدودیتهای مالی باید به شیوهای جامه عمل بپوشد که پروژههای حیاتی راهسازی به تاخیرهای طولانی دچار نشوند و به تدریس و بهبود ایمنی و دسترسیپذیری در مناطق مختلف کشور کمک کند. بررسیها نشان میدهد که تاخیرهای ممکن در پروژههای جادهای میتواند تبعات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی ایجاد کند و از این رو بازنگری در اولویتبندی و زمانبندی پروژهها با حضور تمامی دستگاههای مرتبط در دستور کار قرار دارد.
در پایان توجه به این نکته ضروری است که مدیریت منابع و تامین پایدار مصالح، از جمله قیر، نقش کلیدی در تسریع عملیات اجرایی و حفظ کیفیت راهها ایفا میکند و اقدامهای هماهنگی میان دستگاههای اجرایی برای جلوگیری از افزایش بیرویه هزینهها ضروری است.
اگر به دنبال منابع و تمرینهای معتبر برای موفقیت در آزمونهای استخدامی هستید، تست 98 با بانک سوالات گسترده، آزمونهای شبیهسازی شده و تحلیل هوشمند عملکرد، تجربهای متمایز را در اختیار شما قرار میدهد. از طریق پلتفرم ما میتوانید مهارتهای لازم برای آزمونهای استخدامی را به شکل هدفمند و کارآمد تقویت کنید.