در نشست شورای آموزش و پرورش استان همدان، نایب رئیس مجلس با اشاره به وضعیت کمبود معلم در کشور اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش هنوز با کمبود جدی معلم مواجه است و برای جبران این خلاء به ظرفیت جذب بیشتر نیاز دارد. این عضو پارلمان همچنین تاکید کرد که راهبردهای فعلی برای رسیدن به هدف «آموزش و پرورش تراز» باید با سرعت و صحت اجرا شود.
بر اساس اظهارات حاجیبابایی، برای دستیابی به آموزش و پرورش تراز و تامین کیفیت آموزشی مطلوب، لازم است تا عددی معادل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار معلم جدید به جمعیت آموزشی کشور اضافه شود. این مسئله نشان میدهد که تداوم اصلاحات آموزشی بدون جذب معلم و نيروهای مجرب میتواند با تداوم مواجه شود و ضرورت اقدامهای اجرایی را دوچندان میکند.
در استان همدان نیز کمبود معلم به عنوان یکی از چالشهای اصلی آموزش و پرورش مطرح است و برای رفع فوری این کمبود، نیاز است تا حدود هزار و ۲۸۵ معلم به کار گرفته شوند تا مشکل به صورت اورژانسی مرتفع گردد. این درخواست به منظور تضمین پوشش دروس و حفظ کیفیت آموزشی در مدارس محلی مطرح شده است.
یکی از راهکارهای پیشنهادی برای پرکردن سریع خلأ نیروهای آموزشی، استفاده از ظرفیت نیروهای نهضتی، طرح امین و مربیان پیشدبستانی به صورت حقالتدریس است که با مجوز مجلس امکان پذیر میشود. این راهکارها به منظور تسریع در تامین نیروی انسانی و کاهش آسیبهای ناشی از کمبود معلم میتواند نقش مؤثری ایفا کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش بر دغدغههای عمیق نظام آموزشی کشور برای دستیابی به سطحی از آموزش و پرورش تراز تأکید کرد و گفت که با هماهنگی مطلوب بین مجلس، دولت و دستگاههای آموزشی، میتوان به راهکارهای اجرایی مؤثری رسید و از نظر کیفی و کمی آموزش و پرورش را به سطح مطلوب نزدیک کرد.
برای دسترسی به هزاران سوال استخدامی، ایجاد آزمونهای شخصیسازی شده و تحلیل هوشمند عملکرد در آزمونهای استخدامی، به وبسایت تست 98 مراجعه کنید تا مسیر موفقیت خود را هموارتر سازید.