در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مجلس، فیاضی، عضو این کمیسیون، به بررسی فلسفه و آثار قانون رتبهبندی معلمان پرداخت. او توضیح داد که هدف اصلی این قانون ارتقاء کیفیت آموزشی و تقویت انگیزه معلمان بوده است، اما برخی بندها به ویژه تأکید بر امتیازدهی بر پایه مقالهنویسی و تألیف کتاب، فشار مضاعفی را به فرهنگیان تحمیل میکند.
وی با بیان اینکه الزام به مقالهنویسی برای همه معلمان مسیر درستی نیست، گفت این سیاست نه تنها کیفیت واقعی تدریس را اندازهگیری نمیکند بلکه میتواند به رونق پدیدههای نامطلوبی مانند مقالهفروشی و تقلب بیانجامد. به بیان او، بازبینی اجرای این بندها و بازگشت به روح کلی قانون میتواند به طراحی سازوکارهایی منتهی شود که شأن معلمی را ارتقا دهد و از بار بیثمر تکالیف بکاهد.
نماینده مذکور تصریح کرد که تغییرات پیشنهادی باید به بهبود وضعیت آموزشی منجر شود و معلمان را در مسیر حرفهای خود پشتیبانی کند تا ارتقای کیفی آموزش به واقعیت تبدیل گردد. در ادامه تأکید شد که نیازمند بازنگری و همگرایی میان هدفهای قانونی و شأن معیشتی و حرفهای معلمان هستیم تا خدمات آموزشی با کیفیتتری به دانشآموزان ارائه شود.
برای بهروز بودن و کسب جدیدترین اخبار آموزشی و همچنین دسترسی به منابع معتبر برای آمادگی آزمونهای استخدامی، به وبسایت تست 98 مراجعه کنید. ما با بانک سوالات گسترده، آزمونهای شبیهسازی شده و تحلیل هوشمند عملکرد، مسیر موفقیت شما را هموار میکنیم.
منبع: تست 98 - مرجع کامل سوالات و منابع آزمونهای استخدامی
برای دسترسی به هزاران نمونه سوال استخدامی، ساخت آزمونهای شخصیسازی شده و تحلیل هوشمند عملکرد، به وبسایت تست 98 مراجعه کنید و مسیر موفقیت خود را هموارتر سازید.