وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات سخنگوی کمیسیون آموزش درباره وجود آمار قابل توجهی در خصوص آسیبهای اجتماعی دانشآموزان توضیحاتی ارائه کرد. براساس گفتگوی اخیر، برخی افراد بدون توجه به منبع و صحت دادهها، آمارهایی کذبی را منتشر میکنند که هدف مشخصی از انتشار آنها قابل تشخیص نیست و این رویکرد را اقدامی نامناسب دانست.
وی تصریح کرد چنین رفتارهایی در فضای رسانهای مطلوب نیست و نباید تنها به مطرح شدن یا منظور خاصی تفسیر شود. وزیر افزود این نوع گزارشها به شدت سیاهنمایی است و آمار مطرحشده از سوی منابعی که صحت آنها به درستی بررسی نشده، تأیید نشده است. از این رو، برای آگاهیرسانی دقیق باید ارکان معتبر و فرایندهای علمی مربوطه روشن شود و در صورت وجود داده معتبر، منابع رسمی درباره آن توضیح داده شود تا صحت ادعاها روشن گردد.
در پایان، وزیر از رسانهها و مخاطبان خواست تا در انتشار و بازنشر آمار حساس به منابع معتبر تکیه کنند و از صحت دادهها اطمینان حاصل کنند تا بحثهای آموزشی بر پایه واقعیت و شفافیت شکل بگیرد.
برای دسترسی به بانک سوالات استخدامی، نمونه سوالات و آزمونهای شبیهسازی شده و تحلیل هوشمند عملکرد، به وبسایت تست 98 مراجعه کنید و مسیر موفقیت خود را هموارتر سازید.
منبع: تست 98 - مرجع کامل سوالات و منابع آزمونهای استخدامی